Na co więc zwracać uwagę wybierając wykonawcę swojej strony? Na co uważać i jak zapewnić sobie wielokrotny zwrot z tej inwestycji? Oto najważniejsze punkty na liście
Responsywny design
Dziś ponad 60% użytkowników korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Ważne jest więc, żeby strona była responsywna, to znaczy dostosowywała swój wygląd do urządzenia, na którym jest przeglądana. Trudno uwierzyć, że na rynku wciąż są firmy, które omijają ten trend. W H15 ta funkcja to standard.
Nowoczesny wygląd
Design strony to również kwestia pierwszorzędna. Witryna powinna zachęcać użytkownika swoim wyglądem, być maksymalnie intuicyjna i budzić dobre skojarzenia. Dzisiaj na rynku królują minimalistyczne, praktyczne i skuteczne strony. Ważne są tutaj elementy budowania UX – User Experience (z ang. odczucia użytkownika), czyli projektowanie strony tak, by przeglądający ją klient miał wszystko podane jak na przysłowiowej „tacy”. By nie czuł się przytłoczony ilością zakładek, opcji czy zdjęć, za to by intuicyjnie poruszał się po stronie i czuł się na niej jak najlepiej.
Konkretny cel
Kolejną niebagatelną kwestią jest określenie celu. Przed zleceniem stworzenia strony pomyśl, jaki dokładnie efekt chcesz osiągnąć. Czy ma to być strona czysto informacyjna, sprzedażowa, promująca produkt/ usługę? A może ma zbierać leady lub chcesz, by pełniła jeszcze inną funkcję? W tym procesie możesz też skorzystać z naszej pomocy – chętnie podpowiemy Ci co zadziała najlepiej w Twoim przypadku. użytkownicy doceniają konkretne strony, z konkretnym celem i przesłaniem. Takie, po których otwarciu czują się lepiej poinformowani, niż przed. Sprecyzuj więc cel, jaki strona ma osiągnąć a my dowieziemy dla Ciebie wyniki!
Optymalizacja SEO
To niezbędny punkt, dla każdego, kto chce wyświetlać się jak najwyżej w wyszukiwarce i trafiać to największej możliwej grupy odbiorców. Czyli słowem dla każdego. W osiągnięciu tego celu wiele, a nawet najwięcej zależy właśnie od webdevelopera, czyli wykonawcy Twojej strony. Największy wpływ na pozycjonowanie mają:
- kod strony; musi być przejrzysty i odpowiednio napisany pod wyszukiwarkę,
- treść na stronie; użyte w tekście słowa mają ogromne znaczenie jeśli chodzi pozycjonowanie na poszczególne frazy,
- czas spędzony na stronie; wyszukiwarka wie, że Twoją stronę warto polecać innym użytkownikom, jeśli dotychczasowi spędzili na niej wystarczająco dużo czasu
Oczywiście takie błędy programisty można „naprawić” płatną reklamą w Google, ale przecież nie po to inwestuje się w stronę, by potem musieć do niej dopłacać, prawda? Warto więc rozważyć dokładnie oferty wykonawców i zdecydować się na prawdziwych fachowców, którzy wiedzą co robią. Dokładnie takich, jak H15 :)